Primul exemplar Aston Martin DBX707, cel mai puternic SUV din lume părăsește linia de producție din St. Athan, Țara Galilor, unde este este construit manual.
Aston Martin spune că DBX este prima mașină de serie care a fost construită în micul sat din Țara Galilor în aproape 50 de ani.
Britanicii spun că DBX707 va fi livrat în peste 50 de țări în următoarele luni. Prețul este de 232.000 de dolari.
În interiorul fabricii St. Athan, peste 100 de tehnicieni au lucrat manual la primul DBX707. Anul trecut, Aston a vândut 4.250 de mașini, iar DBX-ul a reprezentat mai mult de jumătate dintre ele.
DBX707 este cel mai rapid SUV din lume în acest moment, având un sprint de 3,1 secunde până la 100 km/h și o viteză maximă de 310 km/h. DBX707 devine cel mai rapid SUV de lux, întrecându-l pe Bentley Bentayga Speed, care este capabil să atingă „doar” 306 km/h.
SUV-ul dispune de un motor V8 twin-turbo provenit de la Mercedes-AMG care îi oferă 697 CP și 900 Nm de cuplu. Noul model al mărcii din Gaydon este mai puternic decât rivalii direcți Lamborghini Urus și Bentley Bentayga Speed.
Pentru a aduce pe asfalt această putere, britanicii au montat o nouă transmisie automată cu nouă trepte. Aceasta vine în combinație cu un sistem de tracțiune integrală și cu un diferențial cu alunecare limitată, care au fost recalibrate.
Pentru o dinamică superioară, DBX707 a primit o serie de modificări ale șasiului comparativ cu DBX standard. Astfel, suspensia pneumatică adaptivă și sistemul de direcție au fost revizuite.
Sistemul de frânare al noului Aston Martin DBX707 vine standard cu discuri din carbon-ceramic de 420 mm pe față și 390 mm pe spate. Etrierele au șase pistoane pe spate.
Estetic vorbind, SUV-ul britanic a primit o parte frontală retușată. Grila este acum mai mare și este flancată de noi prize de aer care răcesc acum și mai bine motorul și frânele. De asemenea, luminile de zi cu LED și splitter-ul frontal au fost și ele redesenate.
Pachetul exterior mai cuprinde standard un set de jante de 22 de inch, opțional fiind oferite cele forjate cu diametrul de 23 de inch. La spate, aspectul difuzorului de aer este inspirat din cele văzute pe monoposturile de Formula 1 și este finisat în negru lucios.
Difuzorul găzduiește și cele patru terminații cromate ale sistemului de evacuare. Opțional, detaliile pachetului aerodinamic se pot comanda și din fibră de carbon.
La interior, au fost montate scaune sport cu funcție de încălzire și reglabile pe 16 direcții. În plus, partea inferioară a consolei centrale a fost revizuită, iar selectorul pentru modul de condus a fost redesenat.
Britanicii oferă clienților trei variante de personalizare a habitaclului. Cea standard include o combinație de piele Alcantara și ornamente „piano black”.